Tel:031-33932224-26-27

قطعه شویی و چربی گیری چیست؟

 

مقدمه

در گذشته به علت کم بود جمعیت حمل و نقل در شهر ها بسیار کم و همچنین ارسال کالا و مرسوله ها به ندرت صورت می گرفت ولی امروزه به دلیل افزایش جمعیت و افزایش عبور و مرور و همچنین تولید زیاد وسایل نقلیه و جابه جایی کالاها و حجم انبوه واردات و صادرات استفاده از وسایل حمل و نقل به ویژه وسایل حمل و نقل سنگین جاده ای حفظ و نگهداری از این وسایل به چالشی برای انسان ها مبدل شد زیرا با توجه به تصحیل در انجام امورات حمل و نقل و کیفیت ترابری باعث آلودگی هوا شد همچنین در صورت  عدم سرویس های دوره باعث خرابی این خودرو ها و متحمل شدن هزینه های سنگین خواهد شد به همین این نیاز باعث ایجاد کارگاه های قطعه شویی برای شتوشوی سیلندر و سایر قطعات داخلی موتور خودروهای سبک و سنگین شد.

لزوم استفاده

این خودروها به دلیل رفت و آمد مکرر در جاده ها و استفاده از سوخت های چرب مانند گازوئیل باعث افزایش آلودگی هواشده و درصورت عدم سرویس دوره ای باعث بالا رفتن میزان آلودگی و همچنین استحلاک نا متعارف خودرو ها می شود این امر تا جایی پیش رفته و مهم است که در شهر های بزرگ برای سلامت خودرو ها الزام تست معاینه فنی وجود دارد.

دستگاه قطعه شویی و چربی گیری

در ابتدا فرآیند قطعه شویی و چربی گیری توسط مکانیک مربوطه که مسئولیت تعمیر موتور خودرو را به عهده داشت صورت می گرفت و این امر با استفاد از موادی از جمله نفت، بنزین، مو گازوئیل صورت می پذیرفت ولی امروزه با وجود کارگاه های قطعه شویی مجهز به دستگاه قطعه شویی به راحتی این امر صورت می گیرد.

مکانیزم دستگاه های قطعه شویی وچربی گیری به این صورت است که در پایین دستگاه مخزن آب و در وسط دستگاه صفحه گردان وجود دارد که قطعات سیلندر، سرسیلندرو سایر اجزای متورهای سبک و سنگین قرار گرفته و در داخل محفظه فشار آب داغ توسط پمپ بر روی قطعات می پاشد آب داخل مخزن توسط مشعل گرم شده و دمای آب به چیزی حدود 75 تا 85 درجه می رسد.

مواد قطعه شویی و چربی گیری

موادی که برای چربی گیری وقطعه شویی استفاده می شوند عموماً پودرهای قلیایی با PH حدود 12-13 می باشند این مواد باعث از بین رفتن چربی های سوخته و دوده های برروی قطعه شده و قطعه را به خوبی تمیز می کنند.

در اصلاح عمومی این مواد تحت عناوین :پودر چربی گیر، مواد قطعه شویی، پودر قطعه شویی، مواد موتور شویی، پودر موتورشویی، مواد موتور شویی و قطعه شویی، مواد سیلندر شویی، چربی گیر دوگانه، پودر دوگانه شور، مواد چربی گیردوگانه، پودر دستگاه قطعه شویی، مواد دستگاه قطعه شویی، آلومینیوم شور، پودر چربی گیر دوگانه و... در بازار یافت می شود.

پودر چربی گیر درخشان

پودر چربی گیرو قطعه شویی درخشان از جمله مواد مورد استفاده در صنعت قطعه شویی و موتور شویی است که استفاده از مواد اولیه با کیفیت توسط مهندیس شیمی با تجربه فرموله و روانه بازار گردیده است. در فرآیند این پودرتلاش شده که با بالاترین کیفیت مواد تهیه و فاکتور های مهمی از جمله قدرت بالایی چربی زدایی و تمیز کاری، عدم سیاه شدگی و لکه زایی، عدم زنگ زدگی قطعات و دوام مناسب رعایت شده و با استفاده از دانش روز همچنان درراه بالا بردن کیفیت این محصول گام بردارد.پودر چربی گیر و قطعه شویی درخشان همچنین از فرمولاسیون جدید جهت جلوگیری از آسیب به محیط زیست و براق کنندگی آلومینیوم سعی بر تمایز و همچنین قیمت مناسب رضایت و رفاه حال مصرف کنندگان را سرلوحه کار خود قرار داده است.

نتیجه گیری

درزندگی امروز علاوه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش ماشین آلات برای سرعت بخشیدن و رفاه حال انسان ها به وجود آمده است لذا به نکاتی در کنار پیشرفت در عصر حاضر مورد توجه جوامع پیشرفته قرار گرفته است که این امر مستلزم رعایت سلامت انسان ها و محیط زیست می باشد.